Wersja do druku Biuletyn Informacji Publicznej EN

Bądź aktywny w letnie dni - zapraszamy do 13. Akademii Zdrowia
UWAGA! UTRUDNIENIA W RUCHU NA A1
Zapraszamy na Piotrkowski CUP 2019 - 21 lipca 2019 r. - ORLIK Bujny
Zapraszamy na badania mammograficzne - 30 lipca 2019 r. - Sulejów, 31 lipca 2019 r. - Wolbórz

Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego

Kierownik: Ryszard Musiałowicz

Całodobowe telefony do pracowników Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego:
603 081 023; 607 274 784

Do zadań Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego należy:

    1. w zakresie zarządzania kryzysowego:
    • pełnienie całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego,
    • współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej,
    • dokumentowanie wszystkich działań podejmowanych przez Centrum,
    • współpracowanie z podmiotami realizującymi monitoring środowiska,
    • współdziałanie z podmiotami i prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne,
    • realizacja zaleceń Wojewody do powiatowego planu zarządzania kryzysowego,
    • zbieranie informacji o zagrożeniach i zdarzeniach od służb, inspekcji i straży oraz innych podmiotów,
    • obsługa radiowej sieci zarządzania Wojewody Łódzkiego oraz pozostałych systemów teleinformatycznych na potrzeby Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego,
    • zabezpieczenie obsługi kancelaryjno - biurowej Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego,
    • współudział w opiniowaniu i przedstawieniu Staroście do zatwierdzenia "Gminnych Planów Zarządzania Kryzysowego",
    • organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu zarządzania kryzysowego,
    • gromadzenie i aktualizacja baz danych o zagrożeniach oraz siłach i środkach zapobiegania na potencjalne zagrożenia i przeciwdziałania sytuacjom kryzysowym,
    • prowadzenie nadzoru nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności naszego powiatu,
    • zabezpieczenie obsługi kancelaryjno – biurowej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego;
    • nadzór nad funkcjonowaniem Międzygminnego Magazynu Zarządzania Kryzysowego

    2. w zakresie spraw obronnych:
    • przygotowanie i przeprowadzanie kwalifikacji wojskowej,
    • planowanie w zakresie spraw obronnych,
    • organizacja systemu kierowania obronnością,
    • przygotowanie podmiotów leczniczych na potrzeby obronne państwa,
    • realizacja zadań Stałego Dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa,
    • wykonywanie przedsięwzięć wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania powiatu piotrkowskiego,
    • gromadzenie i aktualizacja baz danych dla potrzeb HNS,
    • organizacja akcji kurierskiej,
    • organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu realizacji zadań obronnych;
    • ochrona informacji niejawnych.

    3. w zakresie obrony cywilnej:
    • planowanie w zakresie Obrony Cywilnej,
    • opracowywanie i uzgadnianie planów działania w zakresie obrony cywilnej,
    • opracowanie oceny przygotowań obrony cywilnej,
    • organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń, treningów i konkursów z zakresu realizacji zadań obrony cywilnej.

    4. w zakresie spraw społecznych:
    • prowadzenie Biura Rzeczy Znalezionych.


Projekt i wykonanie: Starostwo Powiatowe w Piotrkowie Tryb. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie treści bez zezwolenia - zabronione.